Habilitats de comunicació

Durant la xerrada, Ibáñez, que és directora de l’empresa d’oratòria Parla21, va explicar que existeix una bretxa entre les competències que els alumnes creuen necessàries per entrar al mercat laboral i les competències que busquen els reclutadors en un candidat. Fent referència a un informe de l'OECD (2014), va explicar que un alt percentatge de reclutadors diu que té dificultats per trobar candidats amb habilitats de comunicació, pensament crític i resolució de problemes, entre d'altres.

En el cas particular de les habilitats de comunicació, qualifiquen com a “problema” trobar un candidat amb capacitats per parlar en públic. Per això, la ponent va subratllar que en els plans d'estudi no es contempla el desenvolupament d'habilitats de comunicació oral, no solament per parlar en públic, sinó com una eina per tenir una bona feina, per a la discussió grupal i per a la resolució de problemes. "Ningú ens ensenya a parlar adequadament per ampliar les nostres possibilitats de trobar una feina, o de créixer i desenvolupar-nos en el nostre lloc de treball, una vegada que el tenim", va remarcar.

Va cloure la xerrada insistint que les habilitats de comunicació oral són valorades i buscades pels reclutadors, per la qual cosa s'han de trobar els mitjans per desenvolupar-les entre els estudiants.

 

 

Oratoria2