La plaça de l’Oli retorna a l’Edat Mitjana

Aquesta recreació històrica medieval va ser el resultat visible del projecte transversal “Un dia a l’Edat Mitjana”, que s’havia fet a l’Institut durant les dues setmanes anteriors; l’alumnat havia preparat tot el material necessari per a la recreació: guions, vestuari, decorats, atrezzo, etc.

Organitzada en forma de representacions teatralitzades d’escenes típiques de la vida medieval, la recreació comptava amb espais diferents que pretenien mostrar com era un monestir, una església i la cort reial; com feien la seva feina els cobradors de tributs; com actuaven els trobadors i joglars, i, fins i tot, com devia ser tot un mercat medieval. En total, més de 90 nois i noies van participar en aquesta escenificació a la plaça de l’Oli.

La jornada va ser tot un èxit, i així ho van destacar molts dels vianants que passejaven per la zona, que van quedar sorpresos per la feinada feta al centre.

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 9

 

A més, l’alumnat de sisè de primària de les escoles Baltasar Segú, Eladi Homs, Eugeni d’Ors, Enxaneta i La Candela hi va assistir per veure de primera mà com es treballa a l’Institut. I, al final de la jornada, els familiars dels nostres alumnes van venir a veure la recreació, i molts es van animar a fer un ball medieval conjunt amb el professorat i l’alumnat.

Finalment, volem destacar l’extraordinària motivació de l’alumnat per aquest tipus de projectes, la qual cosa, sens dubte, ha estat clau perquè la recreació fos un èxit. D’altra banda, també volem agrair la implicació de les famílies, i la col·laboració de particulars que ens han cedit algunes peces de vestuari, mobiliari i objectes d’atrezzo.

EDAT MITJANA RECREACIÓ 5

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 6

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 10

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 4

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 1

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 2

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 7

 

EDAT MITJANA RECREACIÓ 3

      

Treball per projectes

El projecte amb l’alumnat de 2n d’ESO s’havia iniciat el 5 de febrer. En el marc de la nostra aposta per la innovació pedagògica, el professorat del centre va proposar als nois i les noies la preparació i realització d’una jornada de recreació històrica com a vehicle per conèixer com era la vida durant l’Edat Mitjana, cosa que els permeté poder dur a terme acuradament la jornada de recreació. A més dels continguts d’Història bàsics per entendre l’època, durant la primera setmana, van estudiar l’origen de les llengües romàniques i la literatura medieval, com a continguts lingüístics, i l’alimentació i les plantes medicinals, com a continguts de Ciències experimentals, entre d’altres.

I, en la segona setmana, s’enfrontaren als continguts de Música, treballant danses i músiques medievals; als de Visual i Plàstica, preparant els decorats, vestuari i atrezzo i, als de llengües, escrivint els guions necessaris per poder oferir una bona representació, alhora que acabaren de copsar com era la vida a l’època medieval.

 

EDAT MITJANA CARTELLS

 

EDAT MITJANA 2

 

EDAT MITJANA RÈTOLS

 

EDAT MITJANA COSINT