De l’aula a l’aparador

2022 01 28 PFI APARADOR 9 Aquest any hem engegat un nou projecte: "de l’aula a l’aparador". Els alumnes del PFI Auxiliar de comerç i atenció al públic, han col·laborat amb l’empresa Òptica Activa de Valls, muntant-hi un dels aparadors amb motiu de les Festes Decennals de la Mare de Déu de la Candela 2021+1. 

Carme Sendra treballadora i aparadorista de l’empresa Òptica Activa, ens ha cedit un dels aparadors perquè els nostres alumnes puguin dissenyar i muntar l’aparador amb temàtica lligada a la cultura i tradició de Valls, Les Festes Decennals de la Mare de Déu de la Candela. En tot moment els alumnes han tingut el suport d’aquesta professional i de la professora Carlota Leal del PFI Auxiliar de Comerç i Atenció al Públic. També hi han col·laborat els alumnes del PFI Auxiliar de muntatges d'instal·lacions elèctriques, aigua i gas, que són els que han fet la il·luminació de l’aparador, una espelma amb llums led, sempre guiats pel professor Pere Fibla. 

La professional Carme Sendra, va estar en tot moment pendent de com avançava el projecte: va venir al centre per ajudar i donar alguns consells als nostres alumnes, també va impartir una xerrada d’aparadorisme, un món fascinant. 

Dins del pla de formació, els alumnes aprenen tècniques de màrqueting i dinamització del punt de venda: està demostrat que un bon aparador pot augmentar les vendes fins a un 30%. L’animació externa que provoca el muntatge d’un aparador millora la imatge del punt de venda, transmetent un missatge diferencial davant de la competència. Aquest tipus d’activitat fa que els alumnes tinguin la possibilitat de practicar en un entorn real, i puguin viure el disseny i muntatge d’un aparador en primera persona. 

Treball per projectes

Ha aportat als alumnes un aprenentatge significatiu i la possibilitat de poder practicar en un entorn real, aconseguint: 

-Connectar amb els coneixements previs de l’alumne/a. 

-Alumne/a com a protagonista, actiu i implicat, que comparteix aprenentatges i que pren decisions on el professor fa de mediador. 

-Projecte lligat a l’entorn, relacionant temes, connectant amb l’actualitat i basat en l’aprendre a aprendre (Saber aprendre de manera autònoma, crítica i creativa és fonamental per assolir una plena integració en la societat i pel desenvolupament personal i professional).