Pilotes voladores

Ens ho van explicar el alumnes de 2n d’ESO de les classes de A i D, abans de fer l'experiment:

A Matemàtiques, estem estudiant la relació entre la quantitat de gomes que hem de lligar a una pilota i la distància a la qual arriba quan la deixem caure. El nostre objectiu és calcular les gomes que calen per deixar caure una pilota des del segon pis del centre i que aquesta arribi a un pam de terra. I, el proper 20 de maig posarem a prova el nostre estudi llançant des del segon pis unes quantes pilotes de bàsquet lligades amb gomes de pollastre. Devem haver fet bé els càlculs per tal que les pilotes es quedin a un pam de terra?

 

pilotes

 

Tot el procés anterior al llançament no ha estat fàcil; han sorgit diferents problemes que hem hagut de solucionar d’una manera ràpida i fàcil perquè no dificultés el procés cap al llançament. Ens hem organitzat en dos grups per dur a terme dues tasques: el càlcul matemàtic i la documentació i difusió de tot el procés, i totes dues són igual d’importants.

 

pilotes5

En cada grup hi havia dos responsables encarregats de l’organització; vam començar planificant el que volíem fer, com ho volíem fer, quan ho havíem de fer i qui ho havia de fer. Per trobar el nombre de gomes necessari vam mesurar, amb una cinta mètrica, l’alçada a la qual havíem de llançar la pilota: 5,8m. Després, a classe, vam calcular la distància que recorria la pilota quan la deixàvem caure amb dues, tres, quatre… gomes. Fent servir el GeoGebra i l’estadística, vam trobar les gomes necessàries que ens caldrien. I, finalment, el dia 20 ho comprovarem experimentalment.

 

pilotes3

 

Per una altra banda, el grup de documentació ha anat prenent nota de tot el procés, ha preparat els cartells, ha elaborat les notícies per a la pàgina web i la ràdio del centre, i ha documentat tot el procés amb imatges i vídeo amb la finalitat de donar-vos a conèixer tot el procés.

Alumnes de 2n d’ESO A i D

pilotes4

 

PILOTES CALCUL1

 

PILOTES CALCUL 2