Premi Injuè Emprèn Dipta

injué3El 19 de febrer, l’alumnat del Grau Mitjà de Gestió Administrativa es va endur el premi al millor projecte emprenedor de la seva categoria (1000€ i assessorament tècnic durant un curs), i un reconeixement dotat amb 500€ dels Premis Injuè Emprèn. Els premis els ha impulsat la Diputació de Tarragona amb la col·laboració de la Càtedra d’Emprenedoria de la Fundació Rovira i Virgili; hi optaven més de 300 alumnes de secundària, 11 centres i un total de 61 projectes.

Les dues empreses guanyadores formen part d’un projecte d’emprenedoria a l’aula. Des del curs 2015-16 dins del mòdul d’empresa a l’aula cada curs es crea i es posa en marxa una empresa cooperativa de forma simulada emprant noves metodologies d’aprenentatge actiu. Aquest curs, hem fet un pas més i amb la implicació de l’equip docent de segon s’ha impulsat la creació i gestió de la cooperativa d’alumnes FoodCoop0, SCCL.

L’objectiu de la cooperativa és fomentar uns hàbits de consum saludable entre els membres de la comunitat educativa del nostre institut. La creació de FoodCoop0, SCCL ha estat el resultat final i la resposta al repte platejat en les bases dels Premis Injuè Emprèn. L’empresa té activitat real i es dedica a la comercialització de productes agroecològis i/o de Km0.

L’aprenentatge significatiu ha fet que augmenti la motivació i la implicació de l’alumnat en el projecte. Les dues empreses premiades han estat l’embrió de l’actual de FoodCoop0, SCCL i es du a terme amb la participació de tot el grup-classe.

Per dur endavant el projecte hem comptat amb col·laboració d’agents del nostre l’entorn, l’assessorament de l’Ateneu cooperatiu CoopCamp i del grup de consum La bajoca de Valls que ens subministra els productes. Dins del pla inicial impulsat per la Diputació de Tarragona també hem gaudit de tres sessions formatives per part de petits enginyers. La cooperativa és la primera empresa que s’ha instal·lat en el nou espai de Coworking de l’Institut i té activitat durant tots els matins en les hores assignades al projecte.