Premis nacionals de lectura

 

 

 

 

 

A més, quinze alumnes van tenir també reconeixement perquè van obtenir una puntuació força alta. Els primers van ser obsequiats amb un e-reader, que va lliurar-los la representant del Projecte Aula 2.0 el dia 1 de març al centre mateix, en presència de la direcció del centre i de la professora Liliana Borràs, coordinadora del programa a l’Institut.

El programa Lèxit, promogut per Digital-Text i el Projecte Aula 2.0, posen de nou les TIC al servei de la comunitat educativa. Es tracta d’una plataforma de prescripció de llibres i qüestionaris per fer, que té com a objectiu treballar la competència lectora de l'alumnat i incrementar-ne la motivació per la lectura. Conté una selecció dels títols més adequats per treballar a classe, amb qüestionaris autocorregibles per a cada capítol, basats en els preceptes PISA de comprensió lectora.

Els docents disposen d'un espai personal de recomanació de llibres i un registre exhaustiu dels títols llegits i els qüestionaris que cada estudiant ha omplert, amb tots els resultats. Més enllà del llibre prescrit, l’alumnat disposa d’un ampli catàleg de títols per escollir. Com més lectures i qüestionaris ompli, més punts obtindrà per guanyar premis.

Lèxit té un catàleg inicial, que actualitza permanentment, de més de 400 obres, amb títols que van des dels grans clàssics com L'Odissea, Frankenstein, L'illa del tresor o 1984, fins als últims èxits editorials, com La sombra del viento; està en col·laboració amb les editorials Bromera, Planeta, Noguer, Cuatrovientos, Destino, Austral, Booket, Seix Barral, Zenith, Oniro i Roca.

Un cop rebuts els premis que corresponen al primer període del concurs, els alumnes segueixen motivats per seguir treballant la lectura a través d’aquest programa.