L’Institut torna a completar amb èxit el Camí de Sant Jaume

Screenshot 14El dissabte 24 de març, vint alumnes i dues professores de l’Institut començàvem una extraordinària experiència que ens havia de permetre completar, com ja s’havia fet en aquest centre en altres ocasions, el darrer tram del Camí de Sant Jaume, que ens havia de portar fins a Santiago de Compostel·la.

Vam començar el viatge en tren fins a Sarria, el poble de Galícia que és a 110 km de Santiago, i des del qual vam arribar a la capital en 5 jornades intenses d’esforç durant les quals vam fer una mitjana de 24 km al dia. En finalitzar cada etapa, ens allotjàrem en els albergs tan ben cuidats que hi ha durant tot el Camí, i on ens vam poder recuperar de les forces perdudes durant les caminades.

El paisatge, el camí, l’aire... ens feien sentir lluny de casa, però molt ben acompanyats per un projecte que és fruit d’una optativa treballada durant tot el curs a l’Institut. Tant els alumnes com les professores volem destacar que va ser tota una experiència viure només amb els cinc o sis quilos de la motxilla que portàvem a l’esquena on duien tot el que necessitàvem.

El penúltim dia van arribar a Santiago de Compostel•la; una gran felicitat els va omplir en el moment d’entrar a la plaça de l’Obradoiro i veure de prop aquella enorme catedral, el seu objectiu: ho havien aconseguit i n’estaven orgullosos!

Finalment, divendres 30, vam passar un dia agradable passejant per la ciutat i comprant records per als familiars i amics. Al vespre, agafàrem l’avió que ens havia de dur fins a l’aeroport del Prat, amb cares cansades, i on ens vam trobar amb una sorpresa: els nostres familiars ens estaven esperant amb una gran pancarta i uns enormes somriures de benvinguda.

Tot plegat, una setmana que no oblidarem i que ens va permetre de conviure tots plegats, de sentir noves sensacions i moltes satisfaccions!