Maria Rosa, un clàssic actualitzat

TNC2El 25 de febrer els alumnes de Batxillerat de l’Institut vam anar a Barcelona, en una sortida organitzada pel Departament de Llengua catalana.L’objectiu central era assistir a la representació de Maria Rosa al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) i completàrem la jornada, al matí, amb la visita al Museu del Disseny.

Vam sortir a les vuit del matí de Valls i, després d’esmorzar, vam fer una visita guiada al Museu del Disseny, al Disseny Hub Barcelona, un edifici inaugurat a finals del 2014 a la plaça de les Glòries. Ens vam dividir per classes per conèixer les dues principals zones expositives del Museu: “Del món al museu. Disseny de producte, patrimoni cultural” i “El cos vestit. Siluetes i moda (1550-2015)”. Les exposicions presentaven objectes quotidians, roba (des de l’antiguitat fins a l’actualitat), disseny gràfic i arts decoratives. En acabar la ruta guiada, cada grup vam disposar de temps lliure per conèixer les exposicions que no havíem vist acompanyats de la guia.

TNC

Després de dinar, ens vam retrobar tots, professorat i alumnat, molt prop d’allí, al TNC, per veure la representació de Maria Rosa, un drama social i amorós en tres actes escrit per Àngel Guimerà el 1894. L’obra, dirigida per Carlota Subirós i interpretada per actors i actrius de renom com Borja Espinosa (Marçal) i Mar del Hoyo (Maria Rosa), ens va agradar molt a tots ja que la posada en escena en l’època contemporània va permetre que els alumnes ens sentíssim molt proper el drama clàssic escrit per Guimerà.