Ruta del Cister 2016

Aquesta ruta és la que recorre a peu els diferents monestirs de l’ordre del Cister, Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges; però com que només teníem dos dies per a fer-la, vam haver de fer-ne una variant.

El dia 12, i amb un temps immillorable, vam sortir a les 8 de l’Institut amb l’autocar que ens va deixar a Vallbona de les Monges. Ens vam carregar a l’esquena les motxilles que havíem preparat amb cura i vam començar a caminar. Després de 5 quilòmetres, vam arribar al petit poble de Montblanquet, on vam aprofitar per esmorzar. Una vegada havíem agafat forces, vam enfilar cap al santuari del Tallat i allà vam gaudir d’unes vistes espectaculars. Pels volts de quarts de dues, paràvem a dinar per, després, continuar amb bon ritme cap a l’Espluga de Francolí. Vam parar a les disset fonts i ja només ens quedava l’últim tram fins arribar a l’alberg Jaume I, prop del monestir de Poblet, on ens allotjàrem.

CISTER 2

El divendres, acompanyats també d’un sol radiant, ens vam posar en marxa cap al mirador de La Pena. Ens esperava un dia força dur, amb menys quilòmetres que l’anterior però amb un terreny força més incòmode. Després d’una llarga i inacabable pujada acompanyada de càntics dels alumnes i de cançons d’ànim, arribàrem al mirador de la Pena, on les vistes ens van acabar de treure l’alè. Vam seguir caminant fins a Rojals; hi vam dinar i reposar per poder encarar amb forces l’últim tram fins al nostre destí, Montblanc.

CISTER 3

Després de 45 quilòmetres i moltes hores de caminar, per fi vam arribar a l’estació de tren de Montblanc on agafàrem el tren que ens va tornar a Valls. Van ser dos dies magnífics en què vam poder gaudir de la natura i de la companyia dels companys, cosa que va fer el trajecte més entretingut i amè.