La Ruta del Cister

La Ruta comprèn les comarques catalanes que tenen un monestir cistercenc: l’Urgell, el monestir de Santa Maria de Vallbona; la Conca de Barberà, el de Santa Maria de Poblet, i l’Alt Camp, el de Santes Creus. Nosaltres vam caminar només per dues de les comarques, des de Vallbona de les Monges, on vam començar, fins a Poblet.

El primer dia vam anar des de Vallbona a Montblanquet on ens vam aturar per esmorzar; l’itinerari continuava pel Santuari del Tallat i tot seguit pel Cap de Coll. A la tarda, vam parar a l’Espluga de Francolí per refrescar-nos a Les disset fonts i, després, ens vam dirigir cap a Les Masies per arribar a l’alberg Jaume I, on vam passar la nit i des d’on vam observar l’esplendor del monestir.

L’endemà, després d’esmorzar, vam continuar el recorregut pel Camí del Mata-rucs i vam pujar fins al Mirador de la Pena, cosa que ens va permetre gaudir de l’extensa panoràmica dels boscos de Poblet, la Conca de Barberà i les serralades veïnes. Més tard vam descansar a Rojals per fer el segon àpat i, per acabar la ruta, vam anar a Montblanc, on vam agafar el tren de tornada cap a Valls.

A part de fer activitat física, aquesta sortida va permetre a tots els excursionistes xerrar animadament durant el recorregut, acompanyats d’un temps fantàstic.