Els alumnes de 1r de Batxillerat de l'institut vam fer una part de la Ruta de Cister els passats dies 9 i 10 de maig.
Dijous a un quart de nou del matí, l'autobús ens va portar fins a Vallbona de les Monges. Allà vam començar la caminada, acompanyats de quatre gotes que no demanaven obrir els paraigües. La primera parada va ser a Montblanquet, on els excursionistes vam esmorzar tranquil·lament. Mitja hora més tard, la caminada va continuar, acompanyada d'un dia gris, gens calorós i amb una humitat excel·lent per fer esport envoltats de sembrats.
En arribar en una zona d'ombra, vam parar per dinar i descansar prop d'una horeta. Vora les 4 de la tarda tot el grup arribava a l'alberg Jaume I, a les Masies de Poblet. Després d'una bona dutxa, gaudírem d'una estona de descans i diversió; alguns, però, van haver de fer d'infermers curant les ferides dels peus causades per la llarga caminada o les sabates.
L'endemà al matí, després d'un bon esmorzar, els excursionistes vam enfilar fins al mirador de la Pena, on vam poder descansar i gaudir amb les espectaculars vistes de la Conca de Barberà. La caminada va continuar fins a Rojals. El dia era assolellat i, després de dinar a la plaça del poble, els alumnes vam poder reposar una estoneta tot prenent el sol. Encara quedaven 6 quilòmetres, però sabíem que tot era baixada i, encara que estàvem ja força cansats, vam reprendre forces per acabar la caminada a Montblanc, on agafàrem el tren de tornada.
En resum, podem afirmar que la sortida que organitza el Departament d'Educació Física cada any va tornar a ser tot un èxit i, tot i el cansament general, la majoria d'alumnat va respondre amb entusiasme i amb ganes de repetir.
Maria Figueras Bonachí