FP Dual
Amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats del mercat laboral, la formació professional dual aposta per augmentar la col·laboració entre els centres de formació professional i les empreses, en el procés formatiu dels alumnes.
L'alumne rep part de la formació en el centre de formació professional. L'altra part l'obté mitjançant les activitats formatives i productives en l'empresa. La flexibilitat organitzativa de la formació professional permet acordar, mitjançant un conveni entre el centre i l’empresa, aquesta distribució de la formació.
L'estada a l'empresa es divideix en dues fases:
-
- En la primera, l'alumne s'hi incorpora per realitzar unes pràctiques i adaptar-se al funcionament de l'empresa.
- En finalitzar aquest període, s'inicia l'estada remunerada en modalitat de contracte o de beca, atenent als criteris d'accés prèviament acordats entre l'empresa i el centre de formació.
La col·laboració entre el centre i l'empresa es formalitza mitjançant un conveni de col·laboració amb empreses de diferents sectors. Les empreses interessades poden adreçar-se directament a un centre que imparteixi cicles formatius relacionats amb el sector.
El centre i l'empresa analitzen les oportunitats de formació i preveuen l'organització de l'estada a l'empresa i les activitats formatives que realitzaran els alumnes atenent als objectius generals i les competències professionals del cicle formatiu. Per a cada alumne s'acorden les activitats formatives a desenvolupar en l'empresa per completar la seva qualificació, així com l'horari i el calendari.
Centre i empresa designen els tutors de l'empresa que fan el seguiment dels alumnes aprenents, i que coordinen i avaluen les activitats que realitzen en cadascun dels dos àmbits.
Actualment un nombre significatiu d’empreses participen en el nou model de formació professional dual, fent possible que els alumnes puguin compatibilitzar la formació als centres educatius amb la formació en entorns laborals reals.
Aconseguir la implantació d'aquesta modalitat de formació revertirà, sens dubte, en la millora de la productivitat i l'ocupació al nostre país.
Què és l’FP dual?
La formació dual és la modalitat de la formació professional (FP) en la qual l'estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l'activitat productiva en l'empresa.
Els objectius són:
-
adequar la formació professional a les necessitats de les empreses
-
establir una major vinculació i coresponsabilitat entre els centres de formació professional i les empreses, en el procés formatiu del joven
-
millorar el procés d'aprenentatge dels estudiants de formació professional.
El Departament d'Educació impulsa la FP dual, en què centres i empreses comparteixen les responsabilitats formatives, per tal que els ensenyaments professionals s'adeqüin a les necessitats del mercat laboral.
Quins són els objectius?
-
Adequar la formació professional a les necessitats de les empreses.
-
Establir una major vinculació i corresponsabilitat entre els centres de formació professional i les empreses, en el procés formatiu del jovent.
-
Millorar el procés d’aprenentatge dels estudiants de formació professional.
Antecedents
L’Institut Jaume Huguet és pioner en l’FP Dual en la comarca de Alt Camp.
Quins en són els beneficis?
Per a les empreses
-
Incorporar personal qualificat, format en la cultura i processos de l’empresa.
-
Facilitar el relleu generacional.
-
Contribuir a la política empresarial de responsabilitat social corporativa.
-
Crear una cantera d’aprenents.
Per als estudiants
La formació dual aporta als alumnes:
- millorar el currículum profesional
- desenvolupar les competències professionals en un entorn laboral real
- afavorir la incorporació al món laboral com a aprenent qualificat
- reconèixer el valor que aporta l'estudiant per l'activitat desenvolupada a l'empresa
Per als centres
-
Incrementar i millorar la relació amb el teixit empresarial.
-
Intercanviar i transferir coneixement amb les empreses.
-
Accedir a tecnologia, recursos i instal·lacions empresarials.
-
Esdevenir centre de referència dels sectors professionals del seu àmbit territorial.
Com funciona?
- La col·laboració entre el centre i l'empresa es formalitza mitjançant un conveni de col·laboració.
- Per a cada alumne s'acorden les activitats formatives a desenvolupar en l'empresa per completar la seva qualificació, així com l'horari i el calendari.
- L'empresa acull l'aprenent i li assigna un lloc de treball adient.
- El centre educatiu i l'empresa designen els tutors que fan el seguiment dels alumnes aprenents.
- El seguiment i la valoració de l'aprenent es fa de forma conjunta entre l'empresa i el centre.
Com acull l’empresa a l’alumne?
L’empresa acull l’aprenent mitjançant l’estada formativa que es desenvolupa en dues fases.
1a fase: Integració (optativa)
Relació | Durada | Retribucions | Seguretat social |
---|---|---|---|
Formació en Centres de Treball FCT (pràctiques) | 100 hores | No remunerades | Alta a la SS (TR 993) |
2a fase: Consolidació
Relació | Durada | Retribucions | Seguretat social |
---|---|---|---|
Beca - salari | 900 hores |
Grau Mitjà El 50% de l'SMI 2023 Grau Superior Primera meitat, 60% del SMI 2023 Segona meitat, 70% del SMI 2023 |
Alta a la SS com a becari (TRL 986, RLCE 9939) Bonificació del 95%de les quotes |
Oferta educativa i Horari de DUAL
CFGS Transport i Logística
Familia Professional | Dual Matí | Dual Tarda |
---|---|---|
Activitats físiques i esportives |
||
Administració i gestió |
||
Comerç i màrqueting |
||
Electricitat i electrònica |
||
Excavacions i Sondatges |
||
Fabricació Mecànica |
||
Informàtica i comunicacions |
||
Instal·lació i Manteniment |
Preinscripció
Clica aquí per fer la PREINSCRIPCIÓ
Convenis de col·laboració
Convenis de col·laboració (cerca amb el codi 43004611)
Notícies