Els alumnes del grup de Religió de 2n d’ESO, el dia 13 de maig, van anar a Barcelona per visitar la Sagrada Família i el Parc Güell. La sortida tenia dos objectius: conèixer alguns trets del Modernisme català i de l’obra religiosa de Gaudí i, per l’altra, més important, consolidar els vincles entre l’alumnat de la matèria.

Perquè el viatge a Barcelona no ens sortís gaire car, vam anar amb tren; els alumnes ja sabien l’estació on havíem de baixar i les línies de metro que havíem d’agafar per tal de poder arribar a la Sagrada Família i, a la tarda, al Parc Güell.
De la Sagrada Família ens va interessar, sobretot, la iconografia de l’exterior: la Façana del Naixement i la de la Passió. De l’interior, vam veure els vitralls, el Tetragrama suspès de la barana del cor, el Crist sota el baldaquí de l’altar, etc.
Vam dinar al Parc Güell. El parc és molt gran i té alguns detalls dignes de ser observats, com ara el llangardaix, el banc en forma de serp, els diversos viaductes... Però sobretot és adient per passejar en un dia assolellat de maig com el que ens va fer.
Vam tornar tard, i cansats, però el viatge serví per passar un dia distès.
Montserrat Fabà