La ruta del Cister-14

L'activitat esportiva tenia com a finalitat recórrer caminant uns 42 quilòmetres en dos dies: el primer dia en vam recórrer 24 km, i el segon dia 18.

El 8 de maig a les 8 del matí ja ens esperava l’autocar, el qual ens va acompanyar fins a Vallbona de les Monges; des d’allí començàrem el nostre recorregut. Vam caminar uns 6 km fins arribar a Montblanquet, on vam fer una petita paradeta per esmorzar, i poder continuar amb la ruta

Després d'haver recuperat forces, vam continuar fins al Santuari del Tallat. Uns kilòmetres més tard, vam trobar un bosc amb molta ombra que era un molt bon lloc per dinar; hi vam descansar una bona estona i, després de dinar, vam continuar el recorregut, fins a l'Espluga de Francolí, on vam aprofitar per hidratar-nos i carregar les ampolles d'aigua.

cister-tallat-2014 Copy

I, des de l'Espluga fins a Poblet, a l'alberg on passaríem la nit, només quedaven 3 km; però se’ns van fer bastant llargs ja que les forces no eren les mateixes que al principi. Amb esforç i ganes vam aconseguir arribar tots bé al nostre destí.

Un cop a l’alberg vam aprofitar per descansar i quina millor manera de descansar i relaxar-se que un bon bany a la piscina del alberg. Tot seguit, una estona de relax i a esperar el sopar. Després, hora d'anar a dormir i carregar forces per l'endemà ja que ens quedaven 18 km per recórrer.

El segon dia, calia esmorzar ben d’hora per començar al més aviat possible la segona etapa de la ruta. Vam agafar les motxilles i vam continuar caminant; la segona etapa fou bastant més dura, ja que havíem de pujar al Mirador de la Pena, on vam gaudir de les meravelloses vistes que es poden apreciar des de dalt de tot, i també vam aprofitar per descansar i per fer un pilar!!

La ruta va continuar fins a Rojals, on vam recuperar forces menjant una mica, i vam descansar per poder encarar la recta final, que era bastant dura ja que tot eren baixades per senderons. De tota manera, vam superar-la amb molt d'esforç; eren els 8 km que havíem de recórrer per arribar a l'estació de tren on agafaríem el tren amb destinació a Valls.

Per acabar voldríem dir que fou una molt bona experiència per ajudar-nos a conèixer el nostre entorn, els companys i, naturalment, per fer esport!

Guillem Artís, Judit Climent, Gisela del Valle, Ferran Garcia, Judit Graell i Judit Rovira