Ruta del Cister-2015

La sortida, com cada any, fou organitzada pel Departament d'Educació Física, i ens hi van acompanyar tres professors: la Candela Martí, la Rosa Batalla i el Joan Foguet. Els dies anteriors, a classe, havíem treballat com organitzar una sortida d’aquest tipus: quin material es necessita, anàlisi del recorregut, i ens donaren consells que ens serien útils per fer la ruta.

El dia 7 vam sortir de Valls a les vuit del matí per anar a Vallbona de les Monges des d’on vam començar a caminar fins a Montblanquet. Allà vam fer la primera parada per esmorzar i continuar fins al Santuari del Tallat. Des d’allà mateix vam començar a posar rumb cap a l’Espluga de Francolí. El trajecte travessava un terreny molt pla i que destaca per molts camps de conreu i de blat. Ja a l’Espluga, vam haver de caminar dos quilòmetres més fins a l’alberg Jaume I, on vam descansar i ens vam dutxar, sopar i preparar per a l’endemà.

Després d’un bon esmorzar, començàrem el segon dia de ruta. Muntanya amunt, vam fer algunes parades fins a la font del Deport, on vam carregar les cantimplores d’aigua abans d’arribar al mirador de la Pena; allà vam gaudir d’unes vistes fantàstiques de bona part de la comarca de la Conca de Barberà. El trajecte seguia per la cresta de la muntanya fins a Rojals, on vam dinar i descansar, ja que el trajecte fins a la Pena i després Rojals mateix havia sigut força dur.

I ja només faltava baixar fins a Montblanc, a través d’un petit sender que ens va permetre gaudir de la bellesa de la natura d’aquelles muntanyes des del seu interior. Aquest tram va ser on ens vam separar més, ja que anàvem a diferents ritmes. De tota manera, vam ser a temps d’agafar el tren que ens tornà a Valls a mitja tarda.

Considerem que l’experiència viscuda fou molt positiva i, tot i l’esforç i la resistència que la ruta exigia, vam passar molt bones estones amb la companyia i la col·laboració de tots quan sorgiren alguns problemes.